Wyposażenie pracowni

Wyposażenie naszych pracowni otwiera przed uczniami nowe możliwości, jak również pozwala na poczucie jak działa sprzęt w firmie reklamowej, poligraficznej, fotograficznej jak i informatycznej:

  • tablice interaktywne, które pozwalają na prowadzenie ciekawych, rozbudowanych i nowoczesnych zajęć,

  • tablety graficzne - dające możliwość wyrażenia własnych pomysłów i talentów bezpośrednio piórkiem na monitorze komputera jakbyśmy palcem dotykali ten elektroniczny świat,

  • drukarki wielkoformatowe A3+ - pozwalają uwidocznić najdrobniejsze szczegóły geniuszu twórców dzieł graficznych,

  • ploter tnąco-rysujący - potrafi odwzorować (wyciąć lub narysować) kształt grafiki wektorowej na folii samoprzylepnej czy folii flex - komputerowy obraz dostajemy w fizycznej postaci,

  • skaner 3D pozwalający na skanowanie obiektów do późniejszej obróbki graficznej, 

    Nasze pracownie wykorzystują następujące pakiety oprogramowania:
    Adobe Creative Cloud,
    CorelDRAW Graphics Suite,
    Autodesk Academic Resource Center,
    Microsoft Office.
    Każdy uczeń otrzymuje nieodpłatnie licencję na pakiet Microsoft Office oraz dodatkowo w tym roku uczniowie technika grafiki i poligrafii cyfrowej, technika fotografii i multimediów czy liceum plastycznego otrzymali nieodpłatnie licencję na dostęp do Adobe Creative Cloud. Stwarza to wręcz nieograniczone, dodatkowe możliwości w kreowaniu własnej kariery zawodowej. Prócz możliwości użytkowania w domu najlepszego na rynku oprogramowania, uczniowie otrzymują kontakt ze społecznością grafików, plastyków, fotografów, poligrafów, dostęp do profesjonalnych kursów komputerowych, bibliotek materiałów oraz wtyczek rozszerzających działanie oprogramowania. Uczeń będąc w domu może wykonywać prace domowe oraz uczestniczyć w lekcjach zdalnych z wykorzystaniem oprogramowania identycznego z zainstalowanym w szkolnych pracowniach komputerowych. Jednocześnie publikować oraz korzystać już z opublikowanych prac innych osób. Za pomocą Adobe Creative Cloud, uczniowie mogą zainstalować sobie 28 aplikacji są to między innymi: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Premiere, Adobe Animate,
    czytaj więcej:
    https://www.adobe.com/pl/
    Za pomocą Autodesk Academic Resource Center podczas zajęć lekcyjnych uczniowie mogą korzystać z pełnego portfolio profesjonalnych rozwiązań Autodesk do projektowania grafiki 2D i 3D, a także z aplikacji chmurowych, powszechnie wykorzystywanych w różnych sektorach przemysłu. Sztandarowe produkty to: AutoCad. Inventor Professional, Revit, 3DS MAX, Maya, Arnold, Alias Autostudio, CFD ultimate,
    czytaj więcej:
    https://www.autodesk.com/education/edu-software/overview?sorting=featured&page=2
    Dzięki tym programom uczymy się profesjonalnie tworzyć ilustracje, prace artystyczne, sitodruki, hafty, nadruki, druki wielkoformatowe, plany, schematy, mapy, rysunki techniczne, identyfikację wizualną marki oraz marketingu.